Jordan w podróży

Opublikowano: 2015-08-25 12:51:50

Okres wakacji wykorzystaliśmy do promocji Światowych Dni Młodzieży i zapraszaliśmy młodych z zagranicy do pobytu podczas Dni w Diecezji właśnie w Poznaniu.

Grupa młodych pielgrzymów wyrusza w podróż…

Przemierzając Francję i Hiszpanię docieramy do pierwszego punktu swojej pielgrzymki – do Santiago de Compostela. Wspólnie z grupą hiszpańskiej młodzieży i ich duszpasterzem ruszamy szlakiem św. Jakuba docierając do Katedry na Eucharystię. Piękne przeżycie wędrować wspólnie mijając innych pielgrzymów pozdrawiając ich zawołaniem „Buen camino!”.

Nasza grupa dotarła także do Fatimy. Wieczorem mogliśmy wspólnie odmówić różaniec przy figurze Maryi i dalej pójść w procesji śpiewając „Ave Maria”.

Część z nas zatrzymała się  po drodze w Barcelonie, gdzie spotkaliśmy się z przedstawicielami Polonii żyjącej w Katalonii oraz odwiedziliśmy kapliczkę Matki Boskiej Częstochowskiej, Królowej Polski.

Następnie udaliśmy się do benedyktyńskiego klasztoru w Montserrat, gdzie modliliśmy się za wstawiennictwem Matki Boskiej La Moreneta do której pielgrzymuje wielu Hiszpanów.

I wreszcie główny cel pielgrzymki: Avila. Kongres Młodzieży z okazji 500-lecia urodzin św. Teresy. Początkowo baliśmy się trochę, co kryje się pod nazwą „kongres”… niepotrzebnie. Hiszpanie przyjęli nas z entuzjazmem i radością przygotowując bogaty plan dnia. Konferencje dotyczące życia św. Teresy, zwiedzanie miejsc z nią związanych, a wieczorem koncerty i wspólne uwielbienie!

Bóg stawia na naszej drodze niesamowitych ludzi. Kolejnym miejscem, do którego trafiliśmy jest zakon Sióstr Iesu Communio w Burgos. Tyle uśmiechniętych Sióstr będących świadectwem radosnej wiary i żywego Kościoła…

Ruszając dalej mieliśmy okazję przeżyć Eucharystię w Lourdes i pomodlić się przy grocie Maryi.

Na koniec spotkaliśmy się z grupami autokarowymi u źródła – w Taize, aby wspólnie przeżywać tydzień jubileuszowy.